Deklaracja Dostępności

Szkoła Podstawowa w Konopnicy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.spkonopnica.superszkolna.pl

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Deklarację sporządzono dnia:

Deklarację ostatnio aktualizowano dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Zdjęcia i grafiki nie posiadają prawidłowego opisu alternatywnego lub nie posiadają go wcale.
  • Materiały wideo i audio nie posiadają napisów dla osób niesłyszących oraz audiodeskrypcji.
  • Treści tekstowe nie są dostępne cyfrowo.
  • Załączniki nie posiadają prawidłowego opisu kontekstowego.

Nadmierne koszty:

  • Brak informacji.

Treści nieobjęte przepisami:

  • Brak informacji.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą kontaktową jest Monika Męcina , adres e-mail: sp.konopnica@wp.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: +48 46 814 36 13 .

Informacja zwrotna

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać:

  • dane osoby zgłaszającej żądanie,
  • wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi,
  • sposób kontaktu.

Jeżeli osoba zgłaszająca żądanie potrzebuje informacji w alternatywny sposób, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje wnoszącego żądanie o terminie realizacji, który nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku odmowy realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie ma prawo złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Monika Męcina
  • Konopnica 76, 96-200 Rawa Mazowiecka
  • sp.konopnica@wp.pl

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynku:

Budynek posiada udogodnienia dla osób niepełnosprawnościami, szklane drzwi i ściany są oznaczone kontrastową taśmą, w budynku znajduje się dostępna toaleta dla osób z niepełnosprawnościami.

Dostosowanie wejść do budynków:

Wejścia do budynku od strony południowej, wschodniej oraz zachodniej. Dwa ogólnodostępne wejścia dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Od strony wschodniej, wyjście ewakuacyjne (schody trzy stopnie). Od wschodu jest drugie wejście prowadzące do piwnicy, na piętro, (niedostępne dla uczniów), a także na korytarz łączący szkołę z częścią przedszkolną (dwa schodki). Od strony zachodniej jest wejście gospodarcze.

Dostosowanie korytarzy:

Z holu głównego można dostać się do wszystkich pomieszczeń. Informacja o ich rozkładzie zapewniona jest w sposób wizualny. Wszystkie pomieszczenia są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. W starej części szkoły istnieją 3 kondygnacje: piwnica i piętro, gdzie prowadzą schody są niedostępne dla uczniów. W tej części budynku jest korytarz główny, korytarz łączący starą szkołę z częścią nową, a także korytarz będący ciągiem komunikacyjnym na salę ruchową i część przedszkolną.

Dostosowanie schodów:

W nowej części szkoły na piętro prowadzą schody dwuetapowe. Schody są wyposażone w balustrady.

Dostosowanie wind:

W świetle klatki schodowej jest winda, która przystosowana jest do przewozu osób niepełnosprawnych.

Dostępność pochylni:

Budynek nie posiada pochylni.

Dostępność platform:

Budynek nie posiada platform.

Dostępność tyflomap:

W budynku nie znajdują się tyflomapy.

Dostosowanie parkingów:

Parking dla osób niepełnosprawnych usytuowany jest od strony południowej. Zostało wydzielone specjalne miejsca dla osób z niepełnosprawnościami.

Prawo wstępu z psem asystującym:

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem przewodnikiem lub psem asystentem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Osoby mające trudności w komunikacji (np. z powodu niepełnosprawności słuchowej, trudności w mowie, barier językowych) mogą skorzystać z pomocy wyznaczonego pracownika szkoły, np. pedagoga, psychologa lub asystenta wielokulturowego. Osoby niesłyszące i z trudnościami w komunikowaniu się, chcąc załatwić sprawę w naszej jednostce z pomocą tłumacza języka migowego zobowiązane są do zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się z minimum 14 dniowym wyprzedzeniem oraz dokonania zgłoszenia w celu rezerwacji wizyty.

Dostępność tłumacza języka migowego:

W budynku nie ma dostępnego tłumacza języka migowego.

Dostępność informacji głosowych:

Brak informacji głosowych.

Dostępność pętli indukcyjnych:

Budynek nie posiada pętli indukcyjnych.